Ayşe Tüter'den Hızlı Akşam Yemeği

10 Aralık 2010 Cuma

Dün akşam saat 7 gibi eve geldim. Kocacığımın Kızılay'da işleri vardı, ben tek döndüm eve. İsabet o akşama da yemeğim yoktu. Ne yapsam ne yapsam derken geçen akşam annemin anlattığı tavuk tarifi geldi aklıma. Ayşe Tüter'in Vatan gazetesindeki köşesinde çıkmış, çok lezzetli bir tavuk tarifi. İsmini unuttum ama şimdi.

Malzemeler:
500 gr. tavuk göğüs
2 yemek kaşığı tereyağ (ben ayçiçek yağı kullandım)
1 su bardağı bezelye (sırf bezelye yerine Tamek'in galiba cam şişede garnitürleri var. Yarım kavanoz koydum)
1 su bardağı mantar
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı krema
1 çorba kaşığı un
limon kabuğu rendesi
limon suyu
maydanoz

Efendim önce çözünmüş tavuk göğüslerini güzelce yıkadım, yağlı yerlerini ayıkladım, küp küp doğradım. Tavukları yağ ve sirke ile soteledim (sirke içindeki mikropları, bakterileri öldürüyormuş. Sirke yoksa şarap da kullanılabilir). Doğranmış mantar ve garnitürleri ekledim, kısık ateşte 10 dakika pişimeye bıraktım.

Un ile sütü bir kasede çırptım, tencereye ekledim, 5 dakika da öyle bıraktım ateş üzerinde. Sonra kremasını ekledim, 1-2 dakika ocakta bıraktım ve aldım. Tabi bu arada bir yerde tuz-karabiber eklemem lazımdı; ama ben motamot bir öğrenci olduğumdan ve tarifin açıklamasına "tuz karabiber ekleyin" yazmadıkları için onu unuttum :)

Sonunda tavuklar hoş kokulu, yoğun soslu bir kıvama geldi. Ocaktan alınca limon suyunu sıktım, şöyle bir karıştırdım, tabaklara ayırdım. Limon kabuğu rendesini kendim istemediğim için eklemedim, eklemek isterseniz limon suyuyla birlikte katabilirsiniz. Servis sırasında üstüne bol maydonoz doğradım, tadına doyum olmadı. Mutlaka siz de deneyin, afiyet olsun.

0 yorum:

Birço Mutfakta Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino