Mutfağa Alışıyorum

12 Ocak 2011 Çarşamba

Yeniden Merhaba,

Vermiş olduğum uzun aranın sebebinin, "yetti artık" deyip tası tarağı fırlatmam olduğunu sanmayın sakın. Tam tersine, mutfağa iyice alıştım, huyunu suyunu anlamaya başladım artık. Yemeklerimi Sevgilim çok seviyor, "işte bu, işte bu" diyerek yiyor inanır mısınız!! Ben o kadar muhteşem olduğunu düşünmüyorum ama güzel oluyor gerçekten de.

Bakalım ne yemekler yaptım son zamanlarda... Bir kere pilav konusunda uzman oldum, çok güzel oluyor pilavlarım. Tabi pilav konusunda asıl önemli olan şey pirincin ta kendisi, bunu daha bekarken annemin pişirdiklerinden öğrenmiştim. 30 yıldır yemek yapan insan üst üste lapa yapıyorsa suçu pirinçte aramak lazım. Şu an açık pirinç alıyoruz ve gayet lezzetli.

Efendim pilav yaparken önemli olan ilk konu pirinci vakitlice aşlamak. Akşama pişireceksem sabahtan hazırlıyorum. 2 kişi için 1 su bardağı pirinci kaynar suda bekletmeden önce suda çalkalayarak 1-2 kere yıkıyorum. Unlu suyu gidiyor. Sonra üstünü kapatacak ve epey geçecek şekilde sıcak suyu koyuyorum. En az su soğuyana kadar, mümkünse çok daha uzun bekletiyorum pirinçlerimi. Pirinçleri birkaç sefer daha yıkıyorum, en son su tertemiz kalıyor. Pilav tencereme (Tefal'in teflon tenceresi çok güzel ve kolayca pişiriyor. Üstelik ister 2 kişilik, ister 10 kişilik yapın) önce yağı koyup biraz ısıtıyorum, ardından 1,5 su bardağı soğuk suyu koyuyorum, ocağı iyice açıyorum. Su ısınmaya başlayınca et veya tavuk bulyon atıyorum içine, tuzunu gayet güzel ayarlıyor - hele de benim gibi tuzu bir türlü tutturamayan insanlar için. Su boncuk boncuk kaynamaya başlayınca pirinçleri atıyorum içine, tahta kaşıkla şöyle bir karıştırıyorum, kapağını kapatıyorum, altını kısıyorum. Pirinçler önce göz göz oluyor (aralarından su baloncukları çıkıyor) sonra yavaş yavaş suyu çekmeye başlıyorlar. Arada kapağını kaldırıp bakıyorum, pirinçlerin arasını kaşıkla ittirdiğimde su bitmişse pilav pişmiş demektir. Annemin, hatta anneannemin bir takdiği, bu aşamada tencerenin altını açarak kalan suyu da buharlaştırmak. Zaten ateşi açınca pirinçlerin çıtır çıtır ettiğini duyacaksınız, içinizden 10'a kadar sayıp altını kapatmanız yeterli. Pişen pilavımızın dinlenmesi için yarım saat ideal bir süre. Offf canım çekti wallahi.

Diğer blogumda da anlattığım gibi yılbaşı yemeği bizim evdeydi bu sene. Hindiyle pilavı annem pişirdi, ben de balkabağı çorbası, mezeler ve salatalarla sofrayı süsledim. Yaptığım çok kolay ve lezzetli birkaç meze vardı, tariflerini paylaşırım birkaç güne.

Bir de kahvaltılar için, misafirler için birkaç kek yaptım, onlar da çok lezzetli oldu, tariflerini paylaşacağımm..

Şimdiden afiyet olsun,

0 yorum:

Birço Mutfakta Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino