Ziyafet Sofrası

3 Kasım 2011 Perşembe

Cumartesi günü akşam yemeği için misafirlerim vardı uzun bir aradan sonra.

Evliliğimizin üzerinden 1 sene geçti fakat hala bir bakıyoruz çok uzun, bir bakıyoruz çok kısa bir süre bu. Kimleri çağırdık diye düşünüyoruz, birkaç arkadaşımız dışında gelen eden de yok. Peki diyoruz ne yaptık biz bu süre içerisinde? Bilmiyoruz!

Böyle içimizde kalan, uzun zamandır çağırmak istediğimiz bir misafirimiz vardı Cumartesi günü. Tabi hazırlıklar önceki günlerden başladı. Önce evi toparlamaya çalıştık, ki öncelikli işimiz buydu. Cuma gününün yarım gün olmasını ve Kocacığımın çalışıyor olmasını fırsat bilip temizliğe giriştim ben. Bir ev gerçekten çok kirlenebilirmiş, bunu anladım. Bütün camları, kapıları açtım, evi bir güzel havalandırdım. Tabi bu sırada ben hasta oldum, o küçük bir detay :)

Lafı çok uzatmadan gelelim yaptığım yemeklere. Menümüz şu şekildeydi, Çoban Kavurma, Meyhane Pilavı, Zeytinyağlı Barbunya, Zeytinyağlı Dolma, Ispanaklı Börek, Salata. Az ve öz bir menü oldu ama çok yenildi, çok sevildi diyebilirim :)

Çoban Kavurmamı meşhur yardımcım ActiFry ile yaptım. Daha önce yaptığımda da anlatmıştım.
Bulgur / Meyhane Pilavını da burada anlatmıştım.
Sıra geldi Zeytinyağlı Dolmaya.

Ben zeytinyağlı için biber dolması seçerken mümkün olduğunca küçük olmasına özen gösteriyorum. Böylece hem daha çabuk pişiyor hem de öyle yemek gibi olmuyor. Tam mezelik işte. Biberler küçük olunca 1 su bardağı pirinç ile 10-12 dolma yapabiliyorsunuz.

1 su bardağı pirinci ıslatıyorum. Isınmış tencereye 1 çay bardağı zeytinyağı koyup biraz bekletiyorum. 1 küçük soğan veya yarım büyük soğanı yemeklik doğrayıp içine atıyorum. Bu arada tekrar söylemeden geçemeyeceğim, şu soğan doğrama makinesini bulandan Allah bin kere razı olsun! Soğanlar şeffaflaşınca 1 paket çam fıstığını kavuruyorum, pirinci de ekleyip 1-2 kere karıştırıyorum. 1 su bardağı sıcak su, 1 ölçü tuz (yemeklere koyduğunuz kadar) ve iki kesmeşeker ekleyip, kapağı kapatıp, ocağı açıp kaynamasını bekliyorum. Bu sırada yarım paket kuş üzümünü soğuk suda bekletiyorum şişmesi için. Üzümlerin üzerinde minik dallar, çerçöp olabiliyor, önce sıkı bir kontolden geçirin derim. Pilavımız pişince yarım saat dinlenmeye bırakıyorum.
Dinlendikten sonra şöyle bir karıştırıyorum ve kuş üzümlerini süzdükten sonra içine döküyorum. 1 çay kaşığı karabiber, 2 çay kaşığı tarçın, 2 çay kaşığı yenibahar ekliyorum. Miktarlarıyla zevkinize göre oynayabilirsiniz. Pilavın rengi değişene kadar tüm malzemeleri iyice karıştırın. Yıkayıp içini çıkardığınız biberlerin içine doldurun. Bir domatesin farklı yüzlerini keserek hepsine kapak yapın, tencereye dizin. Bir çay bardağının yarısını su yarısını zeytinyağı ile doldurup, karıştırıp üzerlerinden dökün. Su kaynayana kadar altını açın (har har olmasın) kaynayınca kısın. Hiç su kalmayana ve kabukları yumuşayana, hatta şeffaflaşana kadar pişirin. Ve işte dolmanız hazırr!! Pişirirken dolmaların dibini hafif tutturursanız daha da lezzetli oluyor.

Tüm zeytinyağlılarda olduğu gibi dolmayı da bir gün önceden yaparsanız tadı daha oturuyor ve lezzeti artıyor.
Zeytinyağlı barbunyayı da bir sonraki postta yazayım bari.

0 yorum:

Birço Mutfakta Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino