İyi Pilav Yapmak İçin

6 Ekim 2011 Perşembe

Buraya yazmamın temel amacının kendime notlar almak olduğunu söylemiştim en başta. Geçen gün annemle uygulamalı pilav yaptık. Ben de pilav yapabiliyorum aslında, lapa olmuyor ya da yapışmıyor. Ama Sevgilim hep annemin pilavını metheder durur. Ben de iyisimi uzmanından tekrar öğreneyim dedim.

5 kişi için 1,5 su bardağından yaptık pilavı. O gün sabah işe gitmeden kaynar suyla ıslatmıştım pirinci. Akşam pirinçleri soğuk suyla 1-2 kere duruladık. Durulama işlemini daha fazla yapmak pirincin nişastasını götürürmüş, bu yüzden 1-2 sefer yeterliymiş. Teflon pilav tenceremizi çıkarttık, biraz ısındı ocakta. Tefal'in teflon pilav tencereleri çok güzel, kullanımı rahat; fakat annem seramik tencereleri kullanmaya başladı bir süredir. Onlardan da çok memnun.

Annem yemek yaparken çok az yağ kullanır. Pilavda ise tencerenin tabanını 1cm kaplayacak kadar yağ koydu. Ben çok az yağlı yapıyormuşum demek ki, eh yemeğe de lezzetini o yağ veriyor tabi. Üzerine 1e 1,5 ölçüsüyle suyunu koydu. Yine önemli bir nokta pilavı 1-2 bardak pirinçten yaptığınızda 1,5-3 bardak su koyabilirsiniz; fakat örneğin 4 bardak pirinçten yapacaksanız 6 bardak su yerine 5-5,5 bardak koyabilirsiniz. Suyumuzu koyduk, 1-2 çay kaşığı tuzumuzu ekledik ve pirinçlerimizi döküp altını iyice açtık. Su kaynamaya başlayacak, pirinçler göz göz olup baloncuklar çıkacaktır. Pirinçler iyice göz göz olup, pilavın üzerinde su / baloncuk kalmayıncaya kadar altı açık şekilde kaynayacak. Baloncuklar bitince ateşi iyice kısıp yavaş yavaş pişiriyoruz. Zaten tencerede su kalmamış olacağı için kısa süre sonra çatırtılar duyaiblirsiniz. Bunlar kızan yağlardır. Anneannem pilav piştikten sonra, altını kapatmadan önce, ateşi 20-30 saniyeliğine açarmış. Tencereden çatır çatır sesler gelirmiş. Bunu kalan son su zerreciklerini de yoketmek, pirinci de hafif kavurmak için yaparmış.

Tüm süreç boyunca pilavı hiç karıştırmıyoruz, altını kapattıktan sonra kapağı kapalı vaziyette dinlenmeye bırakıyoruz. Yaklaşık 30 dakika sonra dinlenmiş oluyor ve karıştırmak gerekiyor.

Ve pilavımız servise hazır, afiyet olsun..

0 yorum:

Birço Mutfakta Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino